logo33

Plany na przyszlosc
Sprawozdania
kreseczka

Gorący maj związany z działaniami  prowadzonymi przez uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy w Brzeziu z siedzibą w Gruszkach”

Maj w Środowiskowym Domu Samopomocy obfitował w liczne wyjazdy, imprezy i atrakcje.

Rozpoczęło się od 18 maja – gdy gościliśmy niepełnosprawnych kolegów i koleżanki ze Środowiskowego Domu Samopomocy ze Starego Sącza. Nasi nowi znajomi wybrali się na całodniową wycieczkę, zwiedzając atrakcje małopolski. Zawitali do nas na obiad, który sami przygotowaliśmy w pracowni kulinarnej ( był to nie lada wyczyn – wydaliśmy pięćdziesiąt porcji).

Dodatkową niespodzianką jaką przygotowaliśmy z Panią Dyrektor Muzeum w Niepołomicach dla naszych gości było nieodpłatne zwiedzanie Wystawy Łowieckiej w Zamku Niepołomickim. Uczestnicy byli bardzo zadowoleni, wdzięczni za gościnę i  zaprosili nas do swojej siedziby, oferując atrakcje. Planujemy rewizytę w czerwcu.

projektu                    projektu

Kolejną atrakcją był fakt, że 19 maja zostaliśmy zaproszeni przez Panią Sołtys Słomirogu Teresę Pieprzyca na zabawę taneczną połączoną z występami dzieci z przedszkola z okazji „Dnia Matki”.

Jak zawsze zostaliśmy milo przyjęci, zabawa była wyśmienita, wspólny czas umilało nam grilowanie, oraz wspólne śpiewy i tańce.

Po raz pierwszy zostaliśmy zaproszeni 21 maja na Majówkę do Zagórzan.

Była to impreza plenerowa zorganizowana przez Środowiskowy Dom Samopomocy z tejże miejscowości. Mięliśmy okazję zdobyć wspaniałe nagrody podczas rozmaitych  konkursów sportowych oraz tanecznych.

Atrakcją którą wspominamy do dziś były przejażdżki motocyklami – co po niektórym z nas spełniło się jedno z marzeń.

Przez cały czas przygrywała nam wspaniała muzyka, w zabawie uczestniczyło wiele innych Ośrodków z terenu całego Powiatu.

zagorzany                    zagorzany2

Tradycyjnie 26 maja w powszechnie znane wszystkim „Święto Dnia Matki”, zagościliśmy na występy organizowane w Wiejskim Domu Kultury w Brzeziu zorganizowane między innymi przez Szkołę w Brzeziu. Mogliśmy pokazać się z nowym spektaklem który specjalnie na ta okazję przygotowaliśmy.

Nasz występ zaliczamy do udanych, nie obyło się bez gromkich braw, a nawet „zakręceniu się łezki w oku.”

Natomiast z okazji Tygodnia Osób Niepełnosprawnych związanego z  projektem „Kocham Kraków z Wzajemnością” , zorganizowaliśmy kolejną  wyprawę.

Celem wycieczki były „III Małopolskie Zawody Wspinaczkowe Osób Niepełnosprawnych”, po mimo niesprzyjającej pogody uczestnicy naszego Ośrodka, wykazali się fantastycznymi zdolnościami wspinając się po profesjonalnej ściance. Niejednej osobie jeżyłby się włos na głowie widząc co wyprawialismy. To było ciekawe dla nas doświadczenie.

zawody                 zawody2

No cóż, czerwiec zapowiada się równie obiecująco, ale to dopiero w następnym artykule.